УКРАЇНА
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
(п'ятдесять друга сесія шостого демократичного скликання)
РІШЕННЯ
від №_______
Про Програму становлення
та розвитку органів самоорганізації
населення у місті Калуші на 2014-2015 роки
З метою розвитку місцевого самоврядування, створення умов для участі жителів міста Калуша у вирішенні питань місцевого значення у межах Конституції і законів України та відповідно до статті 140 Конституції України, статей 15, 16, 17, 27 Закону України "Про органи самоорганізації населення", статей 14 і 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" , міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму становлення та розвитку органів самоорганізації населення у місті Калуші на 2014-2015 роки (додається).
2. Визначити для виконавчих органів міської ради пріоритетним напрямком діяльність по активізації самоорганізації населення.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Ігоря Матвійчука.
Міський голова Ігор Насалик
Додаток до рішення
Калуської міської ради
від____2014р. №_____
Програма становлення та розвитку органів самоорганізації населення у місті Калуші на 2014-2015 роки.
1. Паспорт Програми становлення та розвитку органів самоорганізації
населення у місті Калуші на 2014-2015 роки.
(далі - Програма)
1.
|
(КТКВ)
010116
|
Управління житлово-комунального господарства міської ради
(найменування головного розпорядника)
|
2.
|
(КТКВ)
010116
|
Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
(найменування відповідального виконавця)
|
3.
|
(КТКВ)
010116
|
Програма становлення та розвитку органів самоорга-нізації населення у місті Калуші на 2014-2015 роки
(найменування бюджетної програми)
|
4.
|
Обсяг бюджетного призначення
|
Бюджет м. Калуша -790 тис. грн. (із загального фонду)
|
5.
|
Законодавчі підстави для виконання Програми
|
Конституція України; Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про органи самоорганізації населення» та «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку»
|
6.
|
Мета Програми
|
Створення місті Калуші організаційно-правових і матеріально-технічних умов для безпосередньої участі населення у вирішенні завдань соціально-економічного і культурного розвитку міста і, в першу чергу, більш повного задоволення потреб та інтересів населення шляхом об'єднання зусиль органів місцевого самоврядування з органами самоорганізації населення.
|
7. Напрями діяльності
|
|
№
з/п
|
Напрями діяльності, що здійснюються у межах загального фонду бюджету міста Калуша
|
|
1.
|
Видання збірника нормативно-методичних матеріалів по створенню і організацію роботи органів самоорганізації населення.
|
|
2.
|
Видатки на оплату праці керівників органів самоорганізації
|
|
3.
|
Фінансування ремонтів приміщень органів самоорганізації. Оплата комунальних послуг, послуг зв'язку, Інтернету. Забезпечення органів самоорганізації приладами обліку та засобами зв'язку. Придбання товарів та послуг для належного утримання приміщень, в яких розташовані органи самоорганізації населення.
|
|
4.
|
Закупівля комп'ютерної техніки
|
|
5.
|
Інформаційно-просвітницькі заходи по інформуванню мешканців на території діяльності органів самоорганізації про їх роботу (друковані або тиражовані інформаційні матеріали, бюлетені, оголошення і т.д.). Забезпечення органів самоорганізації канцелярським приладдям
|
|
6.
|
Організація та проведення заходів та акцій культурного спрямування
|
|
8. Категорії економічної класифікації
|
КЕКВ
|
Найменування
|
1172
|
Окремі заходи з реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку
|
|
|
|
|
9. Результативні показники, що характеризують виконання Програми
№
з/п
|
Показ-ники:
|
Одиниця
виміру
|
Джерело інформації
|
Бюджет м. Калуша
(загальний фонд),
тис. грн.
|
Бюджет м. Калуша
(спеціальнийфонд),
тис. грн.
|
Разом
|
1.
|
Затрат
|
Необхідні грошові кошти (тис. грн.)
|
Дані Програми
|
790
|
-
|
790
|
2.
|
Продукту
|
Кількість створених органів самооргані-зації насе-лення(од.)
|
Дані Програми
|
-
|
-
|
20
|
3.
|
Ефектив-ності
|
Кількість органів самооргані-зації насе-лення, яким делеговані повнова-ження місь-кої ради
|
Дані Програми
|
-
|
-
|
20
|
4.
|
Якості
|
Виконання заходів Програми
|
Звіт про виконання
|
-
|
%
|
100
|
Розділ 1. Вступ.
Житлова проблема відноситься до однієї з найбільш гострих соціально-економічних проблем України. Принципи роботи та управління житлово-експлуатаційними організаціями постійно перебувають у протиріччях з інтересами населення. Мешканці будинків не мають реальної можливості здійснювати контроль за розподілом і використанням коштів, які вони сплачують за житлово-комунальні послуги, ефективно захищати свої права за неповне і неякісне забезпечення цими послугами.
Відсутність системних перетворень у житлово-комунальній сфері галь-мує розв»язання проблем належного утримання та ремонту житлового фонду, його реконструкції й модернізації, поліпшення в кінцевому підсумку якості життя.
У даний час значна частина житлового фонду міста є власністю територіальної громади міста, функції з експлуатації та утримання цього житла здійснює міська рада через житлові експлуатаційні підприємства. Кількість і якість комунальних послуг, які надають інші суб»єкти підприємницької діяльності, мінімальна. Тим часом, витрати на утримання будинків періодично зростають, будучи постійним негативним подразником для мешканців міста.
Стан справ у системі експлуатації житлового фонду свідчить, що проблеми у сфері житлово-комунального господарства необхідно вирішувати іншим шляхом, а саме - проведенням структурних реформ, які дадуть змогу створити нову економічну модель експлуатації та розвитку житлового господарства, забезпечити його надійне і високоякісне обслуговування з врахуванням інтересів мешканців.
Винятково важливим у розв»язанні цієї проблеми є самоорганізація населення. Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону «Про місцеве самоврядування», органи самоорганізації населення належать до системи місцевого самоврядування і мають право приймати участь у будь-яких перетвореннях у житті територіальної громади міста.
Розділ 2.
Програмні принципи становлення та розвитку органів
самоорганізації населення.
Програма створення та розвитку органів самоорганізації населення у місті Калуші базується на наступних основних принципах:
- на принципі демократизму, що передбачає максимально широку участь грома-дян в ухваленні і виконанні рішень органів влади, які зачіпають інтереси жите-лів міста;
- на принципі відвертості, що передбачає повне і своєчасне інформування орга-нами влади і органами самоорганізації населення один одного і населення про свою діяльність;
- на принципі субсидіарності, що передбачає найефективнішу реалізацію яко-мога більшого обсягу повноважень на найнижчому рівні управління (на рівні будинкового, вуличного, квартального комітетів);
- на принципах гуманності і милосердя, які передбачають головну опору на за-гальнолюдські і духовні цінності, пріоритетність підтримки найменш соціально захищених верств населення;
- на принципі соціального партнерства, що передбачає тісну конструктивну вза-ємодію органів самоорганізації населення з органами влади, комерційними і не-комерційними структурами в процесі вирішення проблем територіальної гро-мади.
Розділ 3.
Ситуація у сфері самоорганізації населення у місті Калуші
та обґрунтування необхідності їх розв'язання програмним методом.
Ситуацію, що склалася в місті, у сфері самоорганізації населення у повній мірі можна визнати негативною. Органи самоорганізації населення у поперед-ні роки в Калуші не створювалися, інститут самоорганізації через цілий ряд об»єктивних та суб»єктивних факторів не розвивався. Тому ця складова само-врядування громади потребує особливої уваги та конкретних дій зі сторони міської ради, її виконавчих органів, включаючи заходи організаційного та фі-нансового характеру. При цьому, утворення та подальший розвиток системи органів самоорганізації населення в даний час у Калуші стримує ряд проблем, зокрема:
- недосконала і місцями суперечлива законодавча база, недоліки якої не можуть
бути повністю знівельовані на місцевому рівні;
- відсутність конкретного механізму формування ресурсної і матеріально-тех-
нічної бази діяльності органів самоорганізації, невизначеність проблеми мож-
ливості цих органів мати у своєму розпорядженні власні фінансові ресурси;
- відсутність реальних фінансових стимулів в роботі активу органів самоорга-
нізації;
- пасивність в самоорганізації інтелігенції, молоді, ініціативих і соціально від-
повідальних бізнесменів, відсутність установ професійного навчання пред-
ставників системи самоорганізації населення;
- відсутність реальних рекомендацій з організації роботи органів самооргані- зації, їх взаємодії один з одним, з міськрадою та її органами як частини єдиної системи місцевого самоврядування та ін.
Тому в даний час невідкладно потребує формування єдина для всіх орга-нів самоорганізації населення міста політика становлення їх діяльності.
Першим кроком до становлення діяльності органів самоорганізації насе-лення буде прийняття міською радою Положення про органи самоорганізації населення у місті Калуші, який стане першим локальним актом, спрямованим на практичне вирішення питань самоорганізації населення.
Ухвалення міськрадою цієї Програми дозволить зробити серйозний крок для подальшого реального розвитку самоорганізації населення, як найважливі-шої складової громадянського суспільства і дасть поштовх розвитку ефекти-вних форм управління справами поліпшення умов життя калушан.
Розділ 4.
Мета Програми.
Метою Програми є створення в місті організаційно-правових і матеріально-технічних умов для організації та подальшого розширення участі населення міста Калуша у вирішенні завдань його соціально-економічного і культурного розвитку, і в першу чергу, більш повного задоволення потреб та інтересів жите-лів шляхом об'єднання зусиль міськради та її органів з інститутом самооргані-зації населення.
В ході реалізації Програми будуть вирішені наступні завдання:
- забезпечено створення та розвиток нормативно-методичної, інформаційної та
матеріально-технічної бази створення і діяльності в місті органів самооргані-
зації населення;
-відпрацьовано та впроваджено у практику найбільш ефективні механізми вза-
ємодії органів самоорганізації з органами місцевого самоврядування та інши-
ми суб'єктами інфраструктури міста;
- впроваджено механізм передачі органам самоорганізації міськрадою делего-
ваних повноважень, майна та інших ресурсів, розв»язано проблеми фінансово-
го та матеріально-технічного забезпечення реалізації отриманих повноважень;
-створено ефективну систему відбору, навчання та професійного удосконалення
керівників і активістів органів самоорганізації;
-створено комплекс передумов для впровадження недержавних форм спільного
користування, утримання та управління громадянами будинками та прибу-
динковими територіями.
|