Консультації з громадськістю
Субота, 27.04.2024, 22:15
| RSS
 
Головна Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Проекти документів [11]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 10
Головна » Статті » Проекти документів

Про Положення про органи самоорганізації населення у місті Калуші
РІШЕННЯ

 

від                        №_______     

 

Про  Положення

про органи самоорганізації

населення у місті Калуші

 

 

           З метою  розвитку місцевого самоврядування, створення  умов  для  участі  жителів міста Калуша  у  вирішенні питань місцевого зна-чення у межах Конституції і законів України та відповідно до  статті 140 Конституції України,   статті 12 Закону України “Про органи самоорга-нізації населення”, статей 14 і 26 Закону України “Про місцеве само-врядування в Україні” , міська рада

 

ВИРІШИЛА:

  1.   Затвердити Положення про органи  самоорганізації населення у місті Калуші (додається).

 

  2. Управлінню житлово-комунального господарства (Ю.Рекунов) спільно з   редакцією газети «Дзвони Піргір’я» (М.Кучерак) та відділом внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю (М.Шинкар) провести відповідну інформаційно-роз”яснюючу роботу, спрямовану на активізацію самоорганізації населення у місті Калуші.

 

 3. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради Олександра Челядина.

 

 

 

 

 

Міський голова                                                           Ігор Насалик

 

                                                                     ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                             Рішення міської ради

                                                             від  ______   №  ______

 

                                                           Секретар міської ради

                                                                          Олександр Челядин

 

 

 

                                   Положення

про органи  самоорганізації населення у місті Калуші

 

                         І. Загальні положення

Основні терміни, використані в цьому Положенні, мають таке значення:

Самоорганізація населення -форма участі членів територіальної грома-ди міста Калуша у місцевому самоврядуванні. Самоорганізація населення здійснюється за територіальною ознакою місцевими жителями, які прожи-вають у межах території самоорганізації, для вирішення питань місцевого значення.

Органи самоорганізації населення - представницькі органи жителів міс-та Калуша, що створюються у формі будинкових, вуличних, квартальних комітетів, комітетів мікрорайону для вирішення питань, віднесених до їх компетенції.

Місцеві жителі - особи (громадяни України, біженці, вимушені переселенці), місцем проживання яких є місто Калуш. Місце проживання визначається  відповідно до Закону України „Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.

Питання місцевого значення - питання, пов'язані з умовами життє-діяльності людей за місцем проживання та  соціально-економічним і куль-турним розвитком міста Калуша, які віднесені Конституцією, законами України,  Статутом територіальної громади міста та даним Положенням до предметів відання місцевого самоврядування, а також інші питання, які не входять до виключної компетенції органів державної влади України, Калуської міської ради та її виконавчих органів.

Територія самоорганізації – територія, на якій здійснюється самоорга-нізація населення.

 

                    ІІ.  Здійснення самоорганізації населення

 

    2.1. Право на самоорганізацію населення

      

         Право на самоорганізацію населення мають усі місцеві жителі- особи, місцем проживання яких є місто Калуш, і які досягли 18 річного віку. Особи, яким виповнилося 16 років можуть бути запрошеними й брати участь у засіданнях органу самоорганізації населення з правом дорадчого голосу.

             Обирати та бути обраними до органу самоорганізації населення можуть жителі  міста, які на законних підставах проживають на відповід-ній території.

             Забороняються будь-які обмеження права жителів міста, які про-живають на відповідній території, на участь у відповідному органі самоор-ганізації населення залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релі-гійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, мовних або інших ознак.

 

 

2.2. Межі  та терміни здійснення самоорганізації населення

Самоорганізація населення здійснюється за територіальною ознакою в межах  багатоквартирного житлового будинку, вулиці, кварталу, мікрорайону та інших територій відповідно до Закону України „Про органи самоорганізації населення”.

           Орган самоорганізації населення обирається терміном на строк повно-важень Калуської міської ради, якщо інше не передбачено рішенням ради.

 

2.3. Система самоорганізації населення

Систему самоорганізації населення становлять:                                  

  • загальні збори жителів за місцем проживання;
  • конференція жителів;
  • будинковий комітет;
  • вуличний комітет;
  • квартальний комітет;
  • комітет мікрорайону;
  • рада комітетів мікрорайонів.

 

2.4. Основні завдання та принципи самоорганізації  та органів самоорганізації населення.

 

2.4.1. Основні завдання самоорганізації населення

         Основними завданнями самоорганізації населення є:

  • створення умов для участі місцевих жителів у вирішенні питань місцевого значення в межах Конституції України та чинного законодавства України;
  • задоволення соціальних, культурних, побутових та інших потреб місцевих жителів шляхом сприяння та організації надання їм відповідних послуг;
  • участь у реалізації завдань соціально-економічного, культурного розвитку відповідної території, створенні комфортного життєвого середовища.

 

2.4.2. Принципи самоорганізації населення

Самоорганізація населення та діяльність органів самоорганізації населення ґрунтуються на таких принципах:

- законності;

- пріоритету інтересів жителів багатоквартирного будинку, кількох будинків, вулиці, кварталу, мікрорайону, міста в цілому;

- врахуванні інтересів територіальної громади міста;

- гласності;

- захисту прав, свобод та законних інтересів жителів, що проживають на території самоорганізації;

- безпосередньої участі населення в розробці, прийнятті й реалізації рішень щодо облаштування території, на якій здійснюється самоорганізація;

- добровільності взяття на себе власних повноважень щодо вирішення питань місцевого значення, переданих відповідно до Закону України “Про органи самоорганізації населення”;

- добровільності взяття на себе повноважень, делегованих Калуською міською радою;

- правової, організаційної та матеріально - фінансової самостійності з вирішення питань у межах власних та делегованих повноважень;

- колегіальності;

- виборності, підзвітності, підконтрольності та відповідальності органу самоорганізації населення перед жителями відповідних територій;

- підзвітності, підконтрольності та відповідальності органу самоор-ганізації населення перед Калуською міською радою;

- взаємодії з органами державної влади та місцевого самоврядування, організаціями, установами й об’єднаннями громадян.

 

2.5. Назва та символіка

Територія, або орган самоорганізації населення може мати свою назву та власну символіку. Назва території, чи органу самоорганізації населення та їх символіка визначається рішенням загальних зборів (конференції) жителів, що проживають на цій території за поданням відповідного органу самоорганізації населення.

 

                ІІІ. Органи самоорганізації населення

 

3.1. Поняття органу самоорганізації населення

Орган самоорганізації населення - це представницький орган жителів багатоквартирного житлового будинку, вулиці, мікрорайону , який утворю-ється ними для вирішення окремих питань місцевого значення.

Ініціатива в утворенні органів самоорганізації населення належить жителям відповідної території.

 

3.2. Принципи утворення органу самоорганізації населення

Органи самоорганізації населення утворюються та діють у відповідності до Конституції України, чинного законодавства України, Статуту територіальної громади міста Калуша, рішень Калуської міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, інших актів законодавства, цього Положення та рішень загальних зборів (конференцій) жителів за місцем проживання, які беруть участь у самоорганізації населення. Діяльність органів самоорганізації населення не може суперечити інтересам Калуської територіальної громади.

            Порядок створення та діяльність органів самоорганізації населення ре-гулюється чинним законодавством України. 

Ці органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями міської ради та її виконавчого комітету, а міська рада та її виконавчий комітет не несуть відповідальності за зобов’язаннями органів самоорганізації населення.

Орган самоорганізації населення створюється за територіальною ознакою. Поділ міста на квартали, мікрорайони та територія, у межах якої діє орган самоорганізації населення, визначається рішенням Калуської міської ради:

- у межах території кварталу, кількох, однієї або частини вулиці з прилеглими провулками в місцях індивідуальної забудови - квартальний, вуличний комітет;

- у межах території окремого мікрорайону - комітет мікрорайону;

- у межах багатоквартирного будинку (кількох будинків) - будинковий комітет.

Всі органи самоорганізації населення в місті Калуші, незалежно від розмірів території, на якій вони утворені та здійснюють свою діяльність, мають одинаковий правовий статус.

Кожний орган самоорганізації населення діє на основі Положення про орган самоорганізації населення, що затверджується відповідно до Закону України „Про органи самоорганізації населення” і яке не може суперечити даному Положенню.

 

3.3. Взаємодія органів самоорганізації населення

На одній і тій же території може діяти декілька органів самоорганізації населення.

Органи самоорганізації населення самостійні в своїй діяльності. Взаємовідносини органів самоорганізації населення, що діють на одній території, не можуть ґрунтуватися на основі підзвітності, підконтрольності та підпорядкованості.

При вирішенні питань благоустрою території вони можуть приймати узгодженні рішення, що мають рекомендаційний характер для усіх органів самоорганізації населення, які діють на відповідній території.

 

3.4.Загальні збори жителів та конференція представників населення

Вищим органом самоорганізації населення є загальні збори жителів або конференція  жителів відповідної території самоорганізації.

Делегати конференції обираються жителями території самоорганізації населення, які мають право голосу на виборах у кількості не менше одного від:

  • 100 жителів мікрорайону – на конференцію мікрорайону;
  • 5% жителів кварталу – на конференцію кварталу;
  • 3% жителів вулиці – на конференцію вулиці;
  • 10% жителів багатоквартирного будинку – на конференцію будинку.

До виключної компетенції загальних зборів (конференції) жителів відносяться:

  • обрання, переобрання та відкликання членів органу самоорганізації населення;
  • затвердження та зміна кількісного складу органу самоорганізації населення;
  • затвердження Положення про орган самоорганізації населення, внесення змін до нього;
  • заслуховування звіту про діяльність органу самоорганізації населення;
  • надання доручення органу самоорганізації населення про обрання з числа його членів керівного складу цього органу;
  • розгляд та затвердження перспективних планів діяльності органу самоорганізації населення, фінансового плану, затвердження звітів про їх виконання;
  • прийняття делегованих повноважень від Калуської міської ради.

Загальні збори (конференція) жителів можуть приймати рішення з усіх питань, віднесених до компетенції органу самоорганізації населення.

Загальні збори (конференція) жителів скликаються:

  • рішенням органу самоорганізації населення;
  • міським головою з власної ініціативи;
  • міським головою за вимогою, не менше 10% жителів самоорганізації населення, які мають право виборчого голосу;
  • рішенням Калуської міської ради.

Звітно–виборна конференція (збори) скликається не пізніше шести місяців після чергових виборів депутатів Калуської міської ради.

Рішення конференції вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини учасників, причому на конференції має бути присутніми не менше половини обраних представників.

Вибори, довибори, відкликання членів органу самоорганізації населення проводяться конференцією шляхом таємного голосування бюлетенями.

3.5. Порядок утворення органів самоорганізації населення

       З ініціативою про створення органу самоорганізації населення до Калусь-кої міської ради можуть звернутися збори жителів за місцем проживання за умови, якщо в них брало участь (було представлено) не менше половини жителів відповідної території, які мають право голосу.

          На зборах жителів  обирається  ініціативна група, члени якої будуть представляти інтереси жителів – учасників зборів у міській раді. Рішення зборів приймається більшістю голосів їх учасників.

           Ініціативна група подає до міської ради заяву про створення органу самоорганізації населення, протокол зборів жителів за місцем проживання про ініціювання створення органу самоорганізації населення із зазначенням основних напрямків діяльності створюваного органу самоорганізації насе-лення, а також список учасників зборів жителів за місцем проживання із заз-наченням прізвища, імені, по батькові, року народження та домашньої адреси кожного учасника зборів жителів.

Збори (конференція) жителів багатоквартирного будинку (кількох будинків), кількох, однієї або частини вулиці з прилеглими провулками, кварталу або мікрорайону обирають  орган самоорганізації населення, керівника, його заступника (заступників) та секретаря цього органу. Форма виборів- таємне або відкрите голосування, визначається зборами (конфе-ренцією) жителів.

Збори (конференція)  жителів може доручити органу самоорганізації населення обрати з числа його членів керівний склад цього органу. Обрання керівника, його заступника (заступників) та секретаря в даному випадку проводиться шляхом таємного, або відкритого голосування серед його членів. Обраними вважаються члени, що набрали більше половини голосів від складу органу самоорганізації населення.

 

3.6. Дозвіл на створення та легалізація органів самоорганізації населення

               Дозвіл на створення органу самоорганізації населення надається міською радою.  Питання про створення органу самоорганізації населення, внесене на розгляд сесії міської ради, розглядається на найближчому засіданні ради за участю членів ініціативної групи зборів жителів за місцем проживання.

              У рішенні ради про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення мають бути обов’язково визначені його назва, основні напрями діяльності, повноваження та умови їх здійснення, територія, в межах якої має діяти орган самоорганізації населення.

              Рішення міської ради про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення доводиться до відома жителів шляхом оголошення у встановленому порядку.

          Міська рада може відмовити у наданні дозволу на створення органу самоорганізації населення, якщо ініціювання створення органу самоорганізації населення було здійснено з порушенням вимог, установлених законом.

          Рішення міської ради про відмову у наданні дозволу на створення органу самоорганізації населення може бути оскаржено до суду в установленому законом порядку.

Орган самоорганізації будинку, вулиці, кварталу, мікрорайону,  починають свою роботу після легалізації у виконавчому комітеті Калуської міської ради. Легалізація здійснюється шляхом реєстрації або повідомлення про заснування.

У разі реєстрації органу самоорганізації будинку, вулиці, кварталу, мікрорайону, у визначеному Законом порядку виконавчим комітетом Калуської міської ради - орган самоорганізації населення набуває статусу неприбуткової юридичної особи, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку, бланки зі своїм найменуванням.

 

3.7. Організаційна структура органів самоорганізації населення

Засідання органу самоорганізації населення є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини його складу. Прийнятими вважаються рішення, за які проголосувало не менше половини складу органу самоорганізації населення.

На першому, після виборів (перевиборів), засіданні органу самоорганізації населення, у разі доручення конференції  жителів, обирається Голова даного органу, його заступник (заступники) та секретар; формуються комісії органу самоорганізації населення, за поданням комісій затверджуються голови та секретарі комісій.

Члени органу самоорганізації населення виконують свої обов’язки на громадських засадах. За рішенням загальних зборів (конференції) жителів за місцем проживання голова й секретар органу самоорганізації населення можуть виконувати свої обов’язки на постійній основі за рахунок коштів, переданих органу самоорганізації  на виконання власних, або делегованих повноважень.

У випадку рішення загальних зборів (конференції) жителів за місцем проживання та відповідного рішення Калуської міської ради, голова й секретар органу самоорганізації населення виконують свої обов’язки на постійній основі за рахунок коштів міського бюджету.

Голова органу самоорганізації населення очолює даний орган і наділений відповідними повноваженнями в здійсненні організаційно – розпорядчих функцій:

  • організовує роботу органу самоорганізації населення;
  • скликає засідання органу самоорганізації населення та головує на ньому;
  • формує порядок денний засідань, готує потрібні для їх проведення матеріали;
  • представляє орган самоорганізації населення у відносинах із Калуською міською радою та її виконавчим комітетом, міським головою, мешканцями самоорганізації населення, іншими фізичними та юридичними особами;
  • веде прийом громадян;
  • узагальнює скарги, звернення та пропозиції громадян, передає узагальнені дані на розгляд органу самоорганізації населення, Калуської міської ради та її виконавчого комітету, міського голови;
  • за результатами обговорень питань на засіданнях органу організації населення вносить пропозиції до Калуської міської ради та її виконавчого комітету, міського голови;
  • несе матеріальну відповідальність за збереження майна органу самоорганізації населення.

Заступник голови органу самоорганізації населення виконує обов’язки голови цього органу на час відсутності голови, або за його дорученням.

Секретар органу самоорганізації населення:

- веде протоколи засідань органу самоорганізації населення;

 -веде реєстрацію письмових звернень до органу самоорганізації населення;

- зберігає архів органу самоорганізації населення;

- веде фінансові документи;

-при необхідності знайомить жителів, які мешкають на території самоорганізації населення з рішеннями органу самоорганізації населення.     

 -надає жителям у разі їх звернення копії рішень, прийнятих органом самоорганізації населення, які засвідчуються його підписом;

-виконує інші доручення органу самоорганізації населення та його голови.

У разі відсутності голови органу самоорганізації населення та його заступника (заступників) або неможливості виконання ними своїх обов’язків з інших причин, секретар виконує повноваження голови органу самоорганізації населення.

Для виконання своїх обов’язків керівний склад органу самоорганізації населення має право позачергового прийому керівниками міської ради, її виконавчого комітету та їх структурних підрозділів.

Усі питання віднесені до повноважень органу самоорганізації населення вирішуються на його засіданнях.

Органом самоорганізації населення можуть прийматися рішення про виплату заохочення найбільш активним членам за виконання ними обов’язків у даному органі за рахунок коштів фінансування діяльності органу самоорганізації населення.

 

3.8. Повноваження органів самоорганізації населення

Органи самоорганізації населення наділяються власними повноваженнями відповідно до Закону України „Про органи самоорганізації населення”. Орган самоорганізації населення набуває власних повноважень з дня його легалізації відповідно до даного Положення й не може бути позбавлений їх до припинення його діяльності в установленому Законом і даним Положенням порядку. Калуська міська рада передає органу самоорганізації населення відповідні кошти, а також матеріальні та фінансові ресурси, необхідні для реалізації власних та делегованих повноважень, здійснює контроль за їх використанням.

Органи самоорганізації населення разом з депутатами представляють інтереси жителів, будинку, вулиці, мікрорайону у міській раді та її органах виконавчої влади.

У випадку, коли на території самоорганізації зареєстровано кілька органів самоорганізації населення, діяльність яких перетинається, то їх фінансування здійснюється відповідно до програм  розвитку міста.

Калуська міська рада може в порядку делегування додатково наділяти частиною своїх повноважень орган самоорганізації населення з одночасною передачею йому додаткових коштів, а також матеріальних та фінансових ресурсів, необхідних для здійснення цих повноважень, контролює їх використання. Про передачу органу самоорганізації населення делегованих повноважень приймається відповідне рішення Калуської міської ради. Якщо рішення  міської ради про передачу органу самоорганізації населення деле-гованих повноважень не забезпечене фінансами й майном, то даний орган самоорганізації населення може на цій підставі відмовитися від виконання відповідних делегованих повноважень шляхом прийняття рішення про звернення до Калуської міської ради щодо виключення таких повноважень з числа делегованих органу самоорганізації населення. Орган самоорганізації населення наділяється правом розглядати та приймати рішення в межах своїх повноважень стосовно питань, що випливають із потреб відповідної території самоорганізації населення.

Питання, що потребують прийняття рішень Калуською міською радою або її виконавчим комітетом, доводяться до відома міської ради або її виконкому. Ці рішення щодо реалізації вказаних вище питань, доводяться до відома органів самоорганізації населення, які їх направляли.

Органи самоорганізації населення можуть ініціювати проведення громадських слухань з питань, що випливають із потреб відповідної території чи територіальної громади в цілому.

 

3.9. Матеріальна та фінансова основа діяльності органу самоорганізації населення

Матеріальною основою діяльності органу самоорганізації населення є приміщення та інше майно, що передається Калуською міською радою органу самоорганізації населення в оперативне управління без права відчуження.

Орган самоорганізації населення для виконання своїх повноважень користується майном згідно з його призначенням.

Фінансовою основою діяльності органу самоорганізації населення є:

  • кошти міського бюджету, та інші фінансово-матеріальні ресурси які передаються йому Калуською міською радою для здійснення, наданих та делегованих органу самоорганізації населення, повноважень;
  • добровільні внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші надходження, що не заборонені законодавством.

Фінансові кошти, необхідні для здійснення органами самоорганізації населення своїх повноважень, щорічно  передбачаються у міському бюджеті.

Орган самоорганізації населення має право самостійно використовувати фінансові ресурси, отримані з міського бюджету, відповідно до повноважень, визначених Законом України „Про органи самоорганізації населення”, відповідним Положенням про орган самоорганізації населення та програмами соціально – економічного розвитку відповідної території.

Фінансові пожертви фізичних та юридичних осіб, які призначаються на виконання повноважень органу самоорганізації населення, надходять виключно в безготівковій формі. У випадку легалізації органу самоорганізації населення через повідомлення, такі пожертви надходять на відповідний субрахунок Калуської міської ради, а у випадку набуття органу самоорганізації населення статусу юридичної особи – на поточний рахунок органу самоорганізації населення, відкритий у передбаченому законодавством порядку.

 

3.10. Міська рада комітетів

З метою ефективної взаємодії будинкових, вуличних комітетів, комі-тетів мікрорайонів з Калуською міською радою, її виконкомом, іншими юридичними та фізичними особами з питань виконання програм, що є спільними для всієї території міста Калуша, створюється  міська рада  комітетів з представників комітетів  з розрахунку по 2 представники від кожного комітету, які входять до міської ради комітетів  за рішенням цих комітетів.

Рада комітетів  із свого складу обирає голову ради, його заступника (заступників), секретаря. Вибори керівного складу міської ради комітетів проводяться шляхом таємного голосування. Обраними вважаються члени ради комітетів, які набрали більше половини голосів загального складу ради.

 Міська рада комітетів  є органом при міському голові та збирається на свої засідання регулярно: один раз в два місяці, а позачергове засідання проводиться за необхідністю.

Обов’язком міської ради комітетів  є вирішення питань взаємодії між будинковими, вуличними комітетами, комітетами мікрорайонів з реалізації їх спільних завдань, вивчення проектів рішень Калуської міської ради, її виконавчого комітету, які стосуються реалізації повноважень органів самоорганізації населення.

Міська рада комітетів  не має статусу юридичної особи.

Рішення міської ради комітетів носять рекомендаційний характер.

 

3.11. Стимулювання діяльності органів самоорганізації населення

З метою активізації та стимулювання діяльності органів самоорганізації населення Калуська міська рада може заохочувати їх роботу за рахунок коштів міського бюджету, цільове використання яких передбачається при формуванні міського бюджету. Стимулювання діяльності може здійснюватися також передачею ресурсів на утримання будинків, взяття комунальними установами та підприємствами на себе  окремо визначених по кожному будинку, вулиці, кварталі, мікрорайоні зобов»язань.

Оцінка роботи органів самоорганізацій населення здійснюється за бальною системою в порядку, визначеному Калуською міською радою окремо для будинкових, вуличних, квартальних комітетів, комітетів мікрорайонів.

 

3.12. Припинення діяльності органу самоорганізації населення

Діяльність органу самоорганізації населення може бути припинена:

  • за рішенням суду, якщо ця діяльність порушує законодавство України;
  • за рішенням зборів (конференції) представників жителів, що проживають на території самоорганізації населення про саморозпуск, за яке проголосувало не менше половини обраних представників;
  • Калуською міською радою у випадку невиконання її рішень, щодо  використання переданих коштів із міського бюджету.

Орган самоорганізації населення припиняє свої повноваження також у разі перебудови або реорганізації будинків, вулиць, кварталів, мікрорайонів, у межах яких вони діють, якщо така перебудова, реорганізація пов’язана з відселенням (переселенням) жителів, які брали участь в загальних зборах (конференції), що заснували цей орган.

Дострокове припинення повноважень органу самоорганізації населення тягне за собою припинення діяльності цього органу.

Діяльність органу самоорганізації населення припиняється відповідно Закону України „Про органи самоорганізації населення”, цього Положення, а також, прийнятого на його основі, Положення про відповідний орган самоорганізації населення.

У разі припинення діяльності органу самоорганізації населення майно даного органу переходить у власність Калуської міської ради, а залишки коштів на субрахунку або рахунку органу самоорганізації населення переходять до міського бюджету.

 

IV. Прикінцеві положення.

Дане Положення  затверджується Калуською міською радою та набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Регламенту Калуської міської ради.

 

Секретар  міської ради                   Олександр Челядин

 

Категорія: Проекти документів | Додав: pepe (06.08.2014)
Переглядів: 500 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024